Näitlejatöö: Osatäitjate valimisel on näitlemisoskusest rohkem rõhku pandud sellele, kui pungi nad suudavad oma silmi ajada. Tõenäoliselt usutakse Indias, et ainult ilusad pealuust välja tungivad silmad suudavad väljendada seda piiritut õõva, mida osatäitja parasjagu tunneb. Kohati tekkis juba tunne nagu vaataks animet. Jaapanlased sureksid küll kadedusest maha seda filmi vaadates. Naistegelaste juures on jälgitud ka seda, et nad kiljuda-laulda jaksaksid.
Kui hea India filmi traditsioon näeb tavaliselt ette, et filmis peab olema vähemalt üks nn "kloun" - süüdimatu lollike, kelle ülesandeks aeg-ajalt ekraanile vupsata ja mingi nali maha panna, siis siin filmis on selliseid karaktereid kohe kaks. Täpsemalt pedest-filmirežissöör ja alkohoolikust köögitööline. Lisaks hüppavad korra läbi maailma kõige veidramad võõrastemaja pidajad (väidetavalt kõige suurema kogemusega näitlejad filmis). Isiklikuks lemmikuks jääb aga kuri must maag, kes kannab miskipärast oma rüül "jolly rogerit", kummardab hiidpuusliku poole ja peab enda koopas veidraid pähklimehikesi ning tervet armeed mungakuubedes ninjasid. Allikad väidavad, et sellist maagi rolli on mänginud ta veel mitmetes filmides - ei imesta, sellise näo ja olekuga ta muusse rolli väga ei sobikski.
Pilt: Ei tahaks kuidagi uskuda, et tegemist 88nda aasta filmiga. Pilt on oma tonaalsuses täpselt 60ndatest pärit. Huvitav, kas asjasse on segatud mõni plehku pannud tehcnicolory kaamera? Kogu film on stiililt väga retro. Kakskümmend kolm aastat varem vändatud "Gumnaamiga" on erinevus peaaegu olematu. Kõik muusikast ja autodest kuni eriefektideni on sarnane. Tundub, nagu oleks Indias vahepeal aeg peatunud. Väga kuuekümnendad on ka kohatised eksperimenteerimised erivärviliste filtritega.
Kui halb see tegelikult oli? Vägagi halb, aga mõnusalt nauditaval moel. Näide number üks. Must maag on vangistanud enda lemmiknõia tapja ja seestanud nõia vaimuga noore tüdruku. Seejärel ilmub ta koos tüdrukuga pere ukse taha ja teatab, et leidis tüdruku metsast uitamast. Küsimuse peale, kuhu jäi tema vend, lausub maag rahumeeli, et torm kandis laiba minema. Kõik tunduvad jäävat selle seletusega rahule, enamgi veel - satanistile tehakse ettepanek jäädagi majja elama ning aidata tüdruk suureks kasvatada. Noh, stiilis, et sina ta leidsid, nüüd valva ta järgi ka. Näide number kaks. Kartes mõrvarlikku nõida, läheb köögitööline ööbima saekaatrisse - ei jää kahtlustki, mis lõpp teda tabab. Näide number kolm: Kõige tõhusamaks nõiavastaseks rohuks osutub lõpuks pika toki külge kinnitatud number kolmkümmend. Sarnaseid näiteid võiks kohe hoobilt leida veel kümne ringis.
Tants ja laul: Nagu India filmidele tavaks suudavad tegelased täiesti absurdsetes kohtades ning hetkedes romantilisi laulu ja tantsunumbreid esitada. Parim neist see kus kaks noort inimest just teineteist avastanud ja siis miskisel mereäärsel kaljunukil tantsu vihuvad. Ülejäänud korrad laulis nõid ise. Peamiselt kaevates, et miks ükski noormees tema juurde ei tule või midagi sarnast.
Üldhinnang: Kui film oleks olnud pool tundi lühem, annaksin tõenäoliselt kõhkuseta maksimumhinde. Fantastiliselt kits ja camp film, kus absurdsed süžeepöörded, kummikollid, tehnicolor, totrad tegelased ja laulud. Kuskil peale esimest tundi käis aga ajutiselt hoog alla. Hoogne tempo takerdus hetkeks liigsesse melodramaatikasse ning tantsu. Õnneks suudeti mingil hetkel sellest puntrast lahti rabeleda ja taas campi radadele suunduda. Bollywoodi horror (eriti Ramsay pere kraam muidugi) on asi, mis nõuab tulevikus veel sügavamat avastamist. Soovitaks selle filmi kas või silmaringi arendamiseks läbi vaadata. 8/10
Vajalik kommentaar...
CGI saavutused
4 kommentaari:
Ahhaa. Muide, see sümbol "30" ei ole üldse number kolmkümmend vaid sanskritikeelne maagiline mantra "om."
Ah pagan, seda ma kartsingi. Räägi nüüd, et surnupealuu ja säärekondid tähendavad tegelikult ka seal hoopis midagi muud :)
Selle kohta ei oska öelda, aga panen huviga tähele, et altpoolt 26'nda pildi peal on Moskva olümpiamängude maskott Mishka. Mida see küll sümboliseerima peaks?
murdmatut sõprust ofcorse...
Postita kommentaar