neljapäev, 1. märts 2012

HÕFFi Pressiteade

Sel aastal on HÕFFi koostajad loobunud oma tavapärasest salastamise poliitikast ja pritsivad nävekõditavat ee-infot päris ohtralt. Postkasti potsatas nimelt hetk tagasi uus isutekitav pressiteade.
Müügile tulid Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivali (HÕFF) sooduspassid!
Sooduspassi hind 25€ kehtib 31. märtsini. 1. aprillist kuni festivali alguseni saab passi soetada 30€ eest.

Tänavu seitsmendat korda toimuva žanrifilme populariseeriv HÕFF võtab fookusesse Eesti kultusfilmi ja teeb kummarduse möödunud sajandi 80ndatele aastatele. Lisaks Poola-Eesti koostööl valminud seiklusfilmile „Madude Oru needus“ (1987) tulevad näitamisele ka kaks Moskvas filmimehe ametit omandanud Raul Tammeti praktiliselt suurel ekraanil seninäitamata lühifilmi „Soolo“ (1979) ja „Pulmapilt“ (1980), mis ühtedena esimestest käsitlesid Nõukogude Eesti filmis UFO ja tulnukate temaatikat. Peet Vallaku novelli „Lodjavahi surm“ alusel vändatud „Soolos“ astub ühe ufonaudina üles Gunnar Graps, aasta hiljem valminud „Pulmapildis“ mängib koos Rein Areniga „tulevikumeest“ aga Lembit Ulfsak.

Jätkuks eelmise aasta populaarsele Põhja-Ameerika kultusfilmide programmile tuleb ka seekord mitu filmi sealsetelt tegijatelt. Mulluse festivali filmi „Saatana maja“ režissöör Ti West tuleb seekord publiku ette lausa kahe teosega. Lisaks mõnusaid võpatusmomente pakkuvale kummitusfilmile „Kummitav võõrastemaja“ (The Innkeepers) osaleb ta ka ühena kuuest tänavu Sundance'i festivalil esilinastunud found-footage (lavastatud videomaterjal) alažanri alla kuuluvas antoloogiapõnevikus „Videokassett“ (VHS).

Rahvusvahelist esilinastust ootab HÕFFil mainekal Austini SXSW filmifestivalil linastuv verine põnevusfilm „Agression Scale“. HÕFFi programmis linastub orienteeruvalt 20 täispikka filmi. Programm täieneb jooksvalt ning värske infoga saab end kursis hoida meie koduleheküljel ning Facebook fännilehel.

Filmide klipid Youtube's:
The Innkeepers
Agression Scale
VHS

22 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Olen suht uus blogija, nii, et ei saa praegu selles blogosfääris mõnedest asjadest aru. Üks asi millest ma aru ei saa, on vanade filmiblogijate kinnisidee HÕFF-ist. Saan aru, et see on filmifestival ja seal näidatakse filme, ning see viiakse läbi väikelinnas, kus on mõnus õhkkond. Aga miks selline vaimustus mingisugusest pisikesest üritusest, noh selles mõttes, et ma pole Tallinnas selle reklaami eriti näinud, välja arvatud kleepsud prügikastidel. Miks ma ei näinud samasugust vaimustust Pöffi puhul, või te peate seda teisejärguliseks? Kui see saladus pole, mis on Hõffi võlu või muu asi mis peaks kinnisideed tekitama. On see mingisugune filmiblogijate üks kokkutuleku kohtadest väljaspool interneti?

Metsavana ütles ...

Üritan siis vastata. Esiteks kuna olen suur-suur õudusfilmide fänn siis pole imestada, et olen ka HÕFFi andunud fantaatik.

Teiseks justnimelt see väikelinna mõnus õhustik, vanad tuttavad, tihkeks programmiks pressitud filmiprogramm jms annab mõnukeskuse pihta ilgelt laheda laksu. Seda on raske seletada ja peab ise kogema. PÖFF ei anna sama fiilingut kätte kuna pöff on laiali määritud mitmele nädalale ja mööda Eestit laiali loobitud. Lisaks laiavad pöffil indiefilmid ja draamad mis lihtsalt pole minu maitse.

Ja eks kindlasti on ka kohapeal palju blogijaid keda muidu näeb harva (Joonas, Trash, Fletchu jpt)

Anonüümne ütles ...

Veidike imelik küsida, aga kuidas saaks sinu külalisblogijaks? kas on mingisugused nõuded, või sa võtad ainult oma tuttavaid kirjutama, või on siis minu filmi maitse erineb sinu omast niivõrd, et mul pole sinu blogis midagi kirjutada? Ma muide nägin et vahepeale kirjutas keegi teine, Kärbs vist arvutusi 2011 aasta filmidele, ning ma mõtlesin, et ka sa ei lubaks ka minul kirjutada sinu blogisse mõne arvustuse? Või sa tahad ainult neid õudus ja ulmefilmide arvustusi?

Metsavana ütles ...

Kuulen tänud pakkumast aga praegu ei tahaks külalisblogijate arvu väga suureks ajada. Kui liiga palju inimesi siis võib ühtne stiil liiga laiali valguda. Kärbsiga meil see lugu, et omame üsnagi sarnast maitset ja seega püsib hinnang ja stiil ühtne.

siidiliblikas ütles ...

Kordan paljuski Metsa mõtteid, aga ...
1. Õudusfilmid suures koguses, lühikese aja jooksul ja igasugusele maitsele (soft ja hardcore variandid).
2. Sõbrad/tuttavad+hulk inimesi mitu päeva suhteliselt väikesel pinnal koos ehk siis ka uued tutvused. Kohal on ka suur hulk endisi ja praegusi filmiblogijaid. Eelmisel aastal märkasin neid näiteks 10, mõned jäid nagunii märkamata ka (või noh, neid ma ei tea nägupidi)
3. Ühine roadtrip mitme autoga ja teeäärsete peatustega, sest teadupärast on Tartust Haapsallu päris pikk tee. Seltsis on ikka segasem.
4. Kõik see kokku loob atmosfääri, mida ühelgi teisel filmifestivalil ei ole kogenud ja miks Hõff on minu aasta oodatuim filmiüritus. Minu jaoks siis sel aastal neljas kord.

Ühe filmiblogija esimesest Hõffil käigust võid lugeda siit:
http://filmigurmaan.blogspot.com/2011/05/haapsalu-oudus-ja-fantaasiafilmide.html

Siis vist see Hõffi teema kinnisideena sulle enam ei tundu.

siidiliblikas ütles ...

Veel lugemist:
http://blondpoiss.blogspot.com/2009/04/oudsatest-filmidest-haapsalus.html

http://full-metal-metsavana.blogspot.com/2009/04/hoff-2009.html

jne. jne.

Kärbs ütles ...

Vihjeks küsimusele "kuidas saada külalisblogijaks". Isikliku kogemuse põhjal tooks välja järgmised punktid:
1. Tekita igapäevase suhtluse käigus blogiomanikus huvi sinu mõtteavalduste vastu (sarnased huvid?).
2. Kas sinu postitused annavad konkreetsele blogile lisaväärtust?
3. Hoia häid suhteid blogiomanikuga (algusest peale).
4. Oota kutset (vaevalt et palumine aitab).
Ja kardan, et värskete hollywoodi filmide postitus oli siiski üks erand, mitte uus reegel.

Anonüümne ütles ...

Esiteks, miks ma küsisin selle Hõffi kohta, on seepärast, et olen Pöffil käinud kui blogija ja nüüd tahaks ära käia ka Hõffil ja Jaffil. Ning nüüd ma siis kaalun, kas tasub sinna minna või mitte. Ma kaalun kas mul on üldse seal mida vaadata, sest et pole suurim vere-ja soolikarikaste filmide fänn, trillerid mulle meeldivad, aga kui seal pole minu filmimaitsele midagi vastavat, kas on veel midagi mille pärast sinna minna.

Siis veel küsimused-vastused Kärbsile
Esiteks mul pole tõesti vist Metsavanaga arutada filmide üle, sest meil on kardinaalselt erinevad maitsed, meil pole nagu igapäev millestki rääkida.
Kas minu postitus annab lisaväärtust, noh kui omanik lubab kirjutada, siis järelikult annab lisaväärtust. Aga nagu Problogger ja need käsiraamatud ütlevad, et külalisesinemine on kasulik mõlemale osapoolele, kui külaline kirjutab hästi, siis tuleb omanikublogi rohkem inimesi vaatama, ning nii saab rohkem inimesi teada külalisblogijast ja tema blogist.
Kolmandaks, noh ei tulnud meil välja Metsavanaga algusest häid suhteid, ega see ei tähenda, et see peab selliseks jäämagi.
Neljandaks, noh kutset võib ju oodata, aga võiks ju ka küsida

Metsavana ütles ...

Kui sa kuulsust otsid siis ma küll kardan, et oled vales kohas :) Minu mitte-mainstream-filmide blogi pole kindlasti eriti laialt tuntud. Lisaks on aastatega kujunenud kindel lugejaskond, kes huvituvad pigem friigifilmidest ja uus hollikatesse suhtuvad kerge ettevaatusega. Kui aus olla siis mind ennast ka massiline tuntus väga ei huvita ega pole nr1 eesmärgiks.

Kärbs ütles ...

Külalisblogimise koha pealt veel üks tähelepanek. Ilmselt ei tule kutset ka siis kui "külalisblogijal" endal on juba filmiblogi (milleks sama asja dubleerida) ning ka käesoleval leheküljel asjalike ja huvitavate kommentaaride lisamisel klikib lugeja kindlasti ka kommenteerija nimel, mis üllatus-üllatus suunab kohe edasi vastava inimese leheküljele. Nii et mina ei näe üldse probleemi.

Anonüümne ütles ...

Kärbs, vot ühes asjas pole sul õigus, külalisblogija ei pea dubleerima seda mis tal endal on, ta võib kirjutada arvustuse või artikli spetsiaalselt teiste jaoks, ning ei pruugi seda artiklit oma blogis avaldada. Põhimõtteliselt on see nagu ühe pikka kommentaari kirjutamine kui nii võtta.

Anonüümne ütles ...

Metsavana, ega sa nüüd päris tundmatu ka pole, päris arvestatav 60.s koht blog.tr.ee edetabelis, nii et pole midagi kurta, et ei pöörata piisavalt tähelepanu. Vabanda, et veidi karmilt küsin, aga milleks sa üldse blogi pead, kas enda lõbustamiseks, meele lahutamiseks?
(Ega ma seda halvaks ei pea)

Metsavana ütles ...

Kusjuures esimese asjana tuleb justnimelt kirjutada endale. Minule on blogi ka ühtlasi päevikuks kuhu vabas vormis enda mõtteid seoses filmidega kirja panna. Teiseks on hea jagada samade huvidega inimestele häid soovitusi või hoiatada neid viletsate filmide eest.

Kärbs ütles ...

Dubleerimise ja lisaväärtuse teemat võib vaadelda ka laiemalt (ei hakanud ennist nii suures plaanis rääkima), näiteks: kui palju lisaväärtust annab kirjutamine filmidest, mida niikuinii kajastatakse peavoolu meedias ja kümnetes erinevates blogides. Rääkimata sellest, et peavoolu filmid on kahe sammu kaugusel kinos vaadatavad. Minu jaoks on bloginduse mõte selles, et leida infot vähem tuntud, kuid samavõrra huvipakkuvate filmide kohta, mille otsa lihtsalt meediat jälgides naljalt ei satu. Ise ma näiteks kolmest-neljast eri blogist sama holliwoodi filmi kohta arvustust lugeda ei viitsi.

Anonüümne ütles ...

Kärbsile, kui ma vaatan siin eesti filmiblogisid, siis enamus neist erinevad üksteisest kardinaalselt, alates juba sellest milline on nende blogi disain, lõpetades juba sellega mis neil külgpaanil on. Igal blogijal on oma kirjutamise stiil, omapärane postituse ülesehitus jne. Võib olla tehakse ühele filmile mitu arvustust, aga nad kõik kirjutavad ju erinevalt. Kui võtame maailma mastaabis, siis väga paljud filmiblogid kirjutavad peavoolu filmidest. Kuna see on aktuaalne, neid reklaamitakse rohkem, ning rohkem inimesi vaatab neid. Aga kuna noh igat filmi ju ei saa lävi vaadata, siis tulevad appi blogijad, kes kirjutavad oma arvamuse sellest ja teisest filmist. Noh, Kärbs see, et sul on selline ettekujutus blogindusest, siis ma ei saa sinna midagi parata. Kui ma õigesti aru saan, siis on Eestis umbes pooled kirjutavad peavoolu filmidest, osa kirjutab kõrvalvoolu filmidest ja osa kombineerib neid.

Metsavana ütles ...

Kui ausolla siis on mul üsnagi sama arvamus bloginduses nagu ka kärbsil. Tahaks lugeda huvitavatest tundmatutest filmidest, mitte lõputult viimasest Batmanist.

Metsavana ütles ...

See, et blogijatel on igaühel oma stiil ja postituse ülesehitus ei muuda minujaoks fakti, et nad heietavad kõik ikkagi ühest ja samast filmist :)

Kärbs ütles ...

10 points Metsavana.
Aga tõsiselt, on näha, et räägime erinevatest maailmadest. Selleks, et teada saada, kas tasub viimast Harry Potterit või "Seks ja linna" vaatama minna, ei pea küll kümneid erinevaid arvustusi läbi lugema. Fakt et hollywoodi filmidest kirjutajaid on hästi palju näitabku ju eelkõige seda kui kitsuke on keskmise filmiblogija silmaring (see ei ole halvasti mõeldud, kirjutada võib ju ikka kõigest). Lohutuseks võin öelda niipalju, et kümmekond aastat tagasi püüdsin ka ise võimalikult kiiresti ära vaadata kõik vähegi märkimisväärsed hollywoodi filmid ja ei osanudki eriti midagi mitmekesisemat loota (sealjuures pidasin ennast täiesti arvestatakse filmihuviliseks). Eks see, kas "filmisõbrast" kasvab välja ka "filmifriik" selgubki ajapikku ja on selge, et need kahte eri sorti tegelased huvituvad erinevatest filmidest, kuna nende taust ja kogemus on täiesti erinevad (varasemate kogemuste hulk ju kujundabki inimeste huvisid ja ka hilisemaid hinnangud). Sealjuures ei saa kuidagi väita, et ühe või teise arvamus oleks "õigem". Lihtsalt tuleb enda jaoks selgeks teha, kelle arvamusel on sinu jaoks antud hetkel suurem informatiivne väärtus.

Metsavana ütles ...

jutt kisub jälle suht mõttetuks, täesti eri maailmadest inimsed ikka praegu siin. Minuarust näitab praegune vastolu selgelt ära, et miks sa kriitikalind oled vale inimene siia blogisse külalisposte tegema.

Aga ära viska püssi põõsasse. Ega ma pole ainuke blogija siin eestimaa nimelsel maakamaral. Kuula ka teiste blogijate juures maad.

Ütlesid kunagi, et Pisut filmijuttu ja Onu Kalverit loed. Ma ei näe nende kommentaariumis samasisulist ettepanekut. Ehk klapiks jutt ja filmimaitse mõnusamalt ?

Anonüümne ütles ...

Metsavana kui päris aus olla, siis ma sain juba ühe loa, ühelt blogijalt kirjutada, nii, et olen juba leppinud sellega, et hetkel sa ei taha mind oma külalisblogijaks.
Nii et see viimaste päevade vaidlus kisub juba vaidluseks maitse üle, mis on minu arvates mõttetu. No aga siis ma proovin kuskil mujal siis, nagu sa soovitasid.
Aitäh sellegi poolest.

Kärbs ütles ...

Tsiteerides filmiklassikat: "Hää, et see veel niigi läks..."

spirit ütles ...

Hale kuulsuseotsija on häbiks igale blogile.