neljapäev, 11. oktoober 2007

Dagon

Hispaania ranniku lähistel toimunud laevaõnnetuse tagajärjel on Paul ja tema tüdruksõber Barbara sunnitud abi otsima Imboca nimelisest kalurikülast. Varsti selgub ,et linnakese elanikega toimuvad veidrad muutused ning nad teenivad merejumal-koletist nimega Dagon kellele plaanivad ka Barbara ohverdada. Dagon on üks mu lemmikfilm mis minuarust on iga vaatamiskord vaid paremaks muutunud. Olen seda muidu juba 3-4 korda näinud ja sai nüüd taas ülevaadatud kuna üks tuttav soovis seda näha peale mu pikka kiidulaulu. Film põhineb Lovecrafti 1936a kirjutatud lool The Shadow over Innsmouth. Olen lugu lugenud ja film on üsna täpselt selle järgi tehtud. Midagi välja jäetud pole küll aga lisatud üsnagi palju tegelasi-sündmusi. Rezisööriks Stuart Gordon kes varemgi Lovecrafti üsna edukalt ekraniseerinud (Re-animator, Dreams in the Witch-House) Film ise on äärmiselt atmosfäärikas, linn, kollid, ja dagoni kultus on üsna paheliselt väljakukkunud. On omajagu goret ning ka B filmi kohustuslik element - titsshot on omal kohal. Dagon on ka mu ainus! film millest on DVD olemas. Kindel lemmik ja üks lahedamaid Lovecrafti ainetel teoseid.

Kommentaare ei ole: