neljapäev, 13. mai 2010

Kill Baby, Kill (1966)

Peale seda kui kallid kaasblogijad nagu 13-Street, Soprano, Fletchu ja Forza aktiivsest blogimisest tagasi tõmbusid on tulnud meil allesjäänutel hakata ületunde tegema ja ka nende meeste funktsioonid ülevõtta. Nii pingutab Onu Kalver kinos uusi filme vaadata, Jaanus ning Mannu üritavad endas kasvatada poliitiliselt ebakorrektset suhtumist ja mina olen hakanud Box Set'e ostma.

Tegelikult ma küll natuke valetan, peamiselt kannab “karpide” ostmise ülesannet samuti Jaanus (pole ime, et ta selline läbipõlenud moega viimasel ajal), kellel riiulil juba 2+n karpi ja minu minul toretseb Mario Bava hiljuti omandatud (taas Jaanuse abiga muide) viieplaadiline kogumik endiselt uhkes kuninglikus üksinduses laga, vanade ajakirjade, ulmeraamatute, tühjade pudelite ja karvaste mänguloomade vahel.
Kui olin Bava karpi piisavalt kaua imetlenud ja sisu toore jõuga kileümbrisest välja rebinud tõmbas esimese vaimustustuhina koheselt maha tõik, et “Black Sunday”, “Black Sabbath”  ja “The Girl Who Knew Too Much” on mul viimase kahe aasta raadiuses juba nähtud ja uuesti vaatama tegelikult enne järgmist kahte aastat ei tõttaks – no vähemalt mitte kaine peaga. Järgi jäid kaks filmi, esiteks “Knives of the Avenger”, mille otsustasin seal oleva viikingiteema tõttu jätta selleks vähetõenäoliseks hetkeks kui Mannul peaks ootamatult tulema peale tahtmine flatis mõni film vaadata – ehk tõenäoliselt kunagi talvel – ja “Kill Baby Kill”.
Filmi tegevus toimub ühes vanamoelises Karpaatia külas kus keegi Kruger uurib külarahva veidraid surmajuhtumeid. Kõik kes juhtuvad nägema aknataga Mellisssa nimelise noore neiu vaimu surevad peagi vägivaldselt ning nende südamest leitakse lahkamisel kuldmünt. Ebausklik külarahvas puikleb küll vastu ja üritab uurimist kõigest väest pidurdada, kuid tasapisi hakkab selguma, et mõrvade taga on suure tõenäosusega kuri naisterahvas nimega Baroness Graps kes elab küla lähedal luksuslikus lossis.
Klassikalistest kirjandusteostest-filmidest nagu Frankenstein ja Dracula klisheesid kamaluga kokku laenav  lugu oli tegelikult päris põnev vaatamine. Seda küllap suuresti tänu Bava meisterlikult loodud  hüpervärvilisele maailmale ja mõnusale müstilisele õhustikule mis vaataja tugevalt endasse mässib. Värvidega tõesti ei koonerdata, mees on juhendunud põhimõttest, et kui värvifilm olgu värviline. Kujutan teda selgelt ette oma klapptoolil istumas ja ruuporisse “rohkem prozektoreid” lõugamas, “ma ei näe värve, miks see nurk nii hall on ah ?”, “MIS SA SEAL TEED! Ah näitled? No näitle nii, et seda kena rohelist lillevaasi ära ei varja”, “MIKS siin nii pime on? Kus on kõik lambid mis ma tellisin? Need jah, värvige siva pooled punaseks ja teised siniseks”. Oli kuidas oli aga igaljuhul nooruses maalimisega tegelemine pole Baval mööda külgi maha jooksnud. Heameelega vaataks tema tehtud pilte, tundub sedasorti kunstnik olevat kelle tööd võiksid mulle meeldida. Wõrgust kahjuks ei osanud neid aga leida.

Neile kes hakkavad ootusärevalt nihelema kuuldes sõnu Technicolor (okei siin oli tegelikult mingi kloon), Itaalia kino, kuuekümmnedad ja müstika võib seda filmi soovitada. Kellele need märksõnad eriti midagi ei ütle pigem ei. 8/10
Tõhusaim vaimudevastane abinõu, okastraat ümber kere.

15 kommentaari:

J ütles ...

Sa unustasid veel ära sellised mehed, nagu Draakonikutsikas ja Gäng Bäng (mees, varem tuntud kui Kazumi Hakarkiri).

Keegi ei kirjuta enam MMA videotest ja aasia kino on ka alaesindatud.

Metsavana ütles ...

Kuule jah, Trash on ka Aasia kino unarusse jätnud, mingiaeg oli tal iga teine film sealt kandist pärinev.

siidiliblikas ütles ...

Uute filmide osas,kolmap (19.05) on Yzzy day Cinamonis ja saab uusi ja ümbertehtid vanu 35 eeku per kärss vaadata. Ise vaatame 19.00 Robin Hoodi ja 21.50 The Crazies
:)

J ütles ...

hõmm jah, 35 eegu eest neid isegi võib vaadata. Robin Hoodi treiler mind hirmutas. Crazies't aga ehk vaatan ise ka.

Kalmsten ütles ...

Robin Hood isegi pakub huvi, kuna seal on Russel Crow. Selle ahviga on suht võimatu vaatamiskõlbmatut filmi teha. Gladiator oli ju ka bioloogiliselt ja kirjasõna poolest lauskõnts , aga Russ-i tõttu kõlbas täitsa vaadata.

Lauri ütles ...

Yo Broz Tito, Romper Stomperis on ka Russel peaosas...

Metsavana ütles ...

Kurat peaks ka kolmapäev end kinno vedama.

Kalmsten ütles ...

@Lauri
Oli küll neh, mis siis?
Ootasid Romper Stomperis varemnähtud ja superdramaatilist ,Jänkide iks ajalugu, aga kui alla tirisid, siis pettusid ja jätsid pooleli, kuna filmi algus oli liiga tempokas ja häirivalt vägivaldne? :O
:D

Lauri ütles ...

Oh ei, kaugeltki mitte.
Ma nägin Romper Stomperit tükk maad enne Iks ajalugu. Romper Stomperit nägin ma seeaeg, kui endalegi meeldis, khmm khmm, sarnane olla, seepärast mulle Romper Stomperi lõpp ei meeldinud üldse, kus kaks poissi üksteisele tüdruku pärast nuga andsid.
Ma pole elu sees ühtegi filmi alla tirinud, ma ei tegele sellise tegevusega ja ausalt öelda isegi ei tea kuidas see käiks või mis programme kasutada, kuigi kahtlemata leiaks õpetust vähimagi sooviavalduse peale (omades erinevaid filmiblogijatest sõpru).
Iks ajalugu oli ilge poliitiliselt korrektne ulmelugu, niivõrd absurdsusi ja vastuolusid täis, et oskele ajab.

Metsavana ütles ...

See on ikka imetlusväärne kuidas teema jõudis kuuekümmendate Itaalia horrorist Romper Stomperi ja teiste skinnifilmideni.

Kalmsten ütles ...

2Laura
Romp-Stomp on mulle meeldinud igal ajahetkel algusest kuni lõpuni, ehkki see "läbikukkunud offensiiv, suure relvaraha nimel" oli haige käik stsenaariumis.
Allatirimise teemal - Spielberg ja Lukas saatsid sulle oma südamlikud tänuavaldused.

2Päss
Ole vaid ja vea enda kargud seiatekkin'd pügalasse, muidugi kui "sul hundi süda seeeeeees(ALLLEEAAAHHH, RAISK!"

Kalmsten ütles ...

Lukas = Lucas, George (T2, Ttitanic, Avatar)

Lauri ütles ...

Broz, sa said vist valesti aru. Mitte et ma põhimõtteliselt ei tõmbaks, vaid ma lihtsalt ei vaata eriti üldse filme. Ei viitsi, pole aega jne. erinevad põhjused.
Kui ma aktiivselt vahiks, siis sikutaks nii et toru huugaks.
Ses mõttes pole Hollywoodi pässidel mind ka suurt põhjust õnnitleda ja tervitada - ei käi ma ka kinos üldse (viimane kord oli 2 aastat tagasi Dark Knight, tulin 15 mintsi enne lõppu ära).

Kalmsten ütles ...

Alles 15 mintsi enne lõppu ?
Ma oleks umbes 15 mintsa peale algust ära tulnud, ausõna.
Respect!

PS. Cameron(mitte Lucas raisk!!!) avaldab siirast kahetsust ja loodab, et sa minupoolt kirjeldatud teele tagasi/edasi* astud...

*tõmba sobivale variandile joon alla.

Ps. Mõtsapäss tahab, et me siin komme'umis skinnifilmidest räägiks, nii - et...küsimus järgmine: kuidas seletaksid sina, homoerootilise alatooni olemasolu ja vajalikkust Romper Stomperis ja väärtustaksid selle tähtsust filmi, kui taiese, üldmõttes ja funktsioonis ?

Lauri ütles ...

Ma nägin Romp Stomp'i nii ammu aega tagasi, et ma kahjuks üldse seda väidetavat homoerootikat ei mäleta seal ja seega ei saa ka pikemalt vestelda selle esteetilisest väärtusest ja sügavamatest tagamaadest.
Meenub küll üks mehise armastuse stseen Ajalugu Iksist, duši all toimus see mõneti vägivaldne homoerootiline akt.