Sisust (spoileritega): Vana armeekindral valitseb karmikäeliselt maa
orbiidile ehitatud rattakujulist ja silmnähtavalt militaarset jaama. Samal ajal juhib ta ka raketi
ehitust millega plaan kuule lennata ja jageleb oma pojaga kes kipuks pigem maale tagasi enda noore naise kaissu. Ükshetk tuleb maalt aga teade ,et otsustasime poistega, tühja sest
kuust, homme lendate hoopis marsile. Kindral küll kõhkleb kuid käsk on käsk. Meeskonda valib ta veel sakslasest memmepoja, elektroonikust jõmmi kelle teadmised kosmoselennu
alal tunduvad väga piiratud ja jaapanlase. Viimane peab kurva kõne kuidas neid pilukaid vaadatakse kui naljanumbreid - elavad paberist majas sest puitu pole, kasutavad söögipulki
kuna metalli samuti napib ja väikesed on seepärast ,et süüa vähe. Aga marsilt kavatseb ta avastada piiramatult väärtuslikke maake mis lõpuks ka tema rahva suureks muudavad.
Peale kõhklusi liitub kindrali salgaga veel ta poeg ning peale väljalendu leitakse kolistamise järgi raketist jänesena vana Kindrali äärmiselt loll kuid temasse siiralt kiindunud
paksukesest lahingukaaslane. Edasi muutuvad sündmused traagiliseks -
rakett satub meteooripilve, sakslane saab surma, kindralil tuleb
pidada matuseteenistus avakosmoses ning ta hakkab üha rohkem ja rohkem
piiblisse süvenema ja leidma ,et jumal pole ikka kuskil seal lubanud inimestel kosmoses peremehetseda. Asi viib lõpuks selleni et sõjamees hullub ning üritab korduvalt raketti hävitada
kuni rüseluses enda pojaga surma saab. Enamvähem ühes tükis on siiski marsile jõutud. Jaapanlane üritab seal hullumeelse naeratuse saatel võililli istutada. Ülejäänud meeskonnale on aga shokiks ,et nad ei saagi kohe tagasi lennata vaid peavad ootama mitu kuud kuni planeedid taas sobivas asendis. Mingihetk kindrali poeg siiski mehistub ja päästab
tähelaeva.
Käesolevat filmi oli juba seepärast huvitav vaadata ,et
hajutab muljet nagu vaid venelastel oleks äärmiselt
naiiv-primitiivne arusaam olnud kosmoselennust 50nendatel.
Ameeriklastel tundub oli see veel õudsem. Kusjuures üllatuseks pole
selles filmis jänkisid sugugi väga palju paremas
valguses näidanud kui seda tehti näiteks 220 päevas tähelaevas venelaste
poolt. Arvasin enne vaatamist ,et kosmonautite näidatakse kui kõiki loodusjõude trotsivaid
terasest kangelasi aga tegemist oli hoopis üsna vastumeelselt orbiidile saadetud ebastabiilse sõjaväerühma. Venelaste 220 päeva tähelaevas või Planeta Bur (1962) on sellest filmist
kindlasti peajagu üle. Esimene pisut julgema-põnevama ja kohati isegi
campima sisu poolest ja teine kordades kobedamate effektide pärast (ja
need armsad dinod ka). Kuigi taustad olid maalitud mõnusalt värvikad oli
vahepeal näiteks kosmosejaam ikka silmaga nähtavalt niidiotsas
rippuv ja üldiselt oli nagu peale värvi ja heli vähe edasi arenetud 26a taguse
Frau im Mond (1929) juurest. Ega samas ilmaasjata ei käinud väidetavalt lääne resisöörid
Pavel Klushantsev'i juures isegi hulk aastaid hiljem ametit õppimas
Ei suutnud netist otsides seda kinnitavat infot siiski leida
aga vähemalt nii mulle üks vene ulme fanaatik rääkis. Nii ,et kuigi
muigama võttis ikka pidevalt, jäi ikkagi tsuti lahjaks, oleks rohkem
huumorit või fantaasialendu lootnud. Üritati küllap liiast joonduda
tolleaegse teaduse ettekujutuste järgi kosmoselennust ja marsil toimuvast.
Jõulud marsil
Kosmosejaama kinoprogramm
Absurdne tundus ,et samal ajal kui teised kosmosejaama liikmed õgisid kastide viisi kalkuneid ja sealiha pidid marsile lendajad, kamraadide naeru saatel, vaid tablette neelama.
5/10
3 kommentaari:
Aga mulle meeldis see plakat ehk "Astronaudid pissimas".
hehe, see on jah muhe.
Hehe, pissivad jah. Ma jäin bikiinišõud vaatama ja ei märganudki. =P
Postita kommentaar